حیوانات هم پا به‌پای انسان‌ها چاق می‌شوند/ عکس
نوشته شده توسط : مصطفی

البته برای چاقی حیوانات مختلف می‌توان دلایل متفاوتی را در نظر گرفت. مثلا این که موش‌های خیابانی نسبت به گذشته بزرگ‌تر و چاق‌تر شده‌اند، هم می‌تواند به نوع غذایی که این روزها پیدا می‌کنند برگردد و هم می‌تواند به این دلیل باشد که گربه‌ها معمولا موش‌های کوچک‌تر را شکار می‌کنند و اثری از آن‌ها نمی‌ماند که ما ببینیم.

یا این که سگ‌ها و گربه‌های خانگی روز به روز چاق‌تر می‌شوند، ‌شاید به این دلیل باشد که ما دائم انواع و اقسام غذاها را به آن‌ها می‌خورانیم و باعث می‌شویم وزنشان بالا برود.افزایش چاقی در حیوانات

اما بر اساس گزارش داستان وقتی برای دانشمندان جالب شد که متوجه شدند حیوانات آزمایشگاهی هم دارند روز به روز چاق‌تر می‌شوند،‌ چون غذای حیوانات آزمایشگاهی کاملا کنترل‌شده است. در این زمینه، ‌محققین پیشنهاداتی داند که حتی می‌تواند نگاهی تازه در مورد چاقی انسان‌ها را هم به دنبال داشته باشد. یکی از احتمالات مطرح شده،‌ تغییر در سیستم غدد درون‌ریز و در نتیجه تغییرات متابولیسمی درون بدن است.

یکی دیگر از پیشنهادات، تغییر شرایط دمای محیطی است. در خانه‌های امروزی،‌ معمولا دما ثابت است. بنابراین نه آن‌قدر سرد می‌شود که بدن برای گرم شدن نیاز به مصرف انرژی داشته باشد و نه آن‌قدر گرم می‌شود که اشتها و در نتیجه مصرف مواد غذایی پایین بیاید.

همچنین دلایل دیگری از قبیل بیماری‌هایی که به واسطه ویروس‌ها منتشر می‌شوند، به عنوان دلیل احتمالی چاقی در نظر گرفته شده‌اند.

 با توجه به این که بسیاری از محققین باور ندارند که فقط عادات غذایی یا تغییر در نوع غذاهایی که می‌خوریم، ‌دلیل افزایش چاقی در زندگی امروز باشد، ‌این تحقیقات می‌تواند در مورد انسان‌ها هم مفید باشد.    




:: موضوعات مرتبط: بدون شرح... , ,
:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : 12 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: